2014. jún 11.

HőFokFakk

írta: Сергей
HőFokFakk

hőmér.png

... megboldogult nagymamám (micsoda hülye szó ez... meg_boldog_ult a majdnem mondtam mely gyümölcse boldog a minek... jogilag szabályozatlan emberiesség hiányában - keserves kínok között, emberhez méltatlan állapotban, 84 éves korában - elhunyt... ez a pontos kifejezés) szavai csengenek vissza a fülembe. Amikor reggel kézen húzott az iskolába. Alsó tagozatos voltam, uszkve 7-8 életévem környékén, az az három évtizede. "Holnap vegyél fel rövidnadrágot aranyos! Kánikula lesz, 27 fok." Válaszoltam is ... Nem kell nagyi, fúj a szél, nincs melegem. Tudni illik akkor még volt a Dunában víz... Tudod, hegyek, erdő, víz és az aszfaltozott város ... Ezek eltérően melegednek fel, így anno termik keletkezett, ami a Duna felett visszafordult és ennek okán álladóan fújt a szél (természetesen ezt a hatást is ki tudtuk küszöbölni, erőmű híján nem tudjuk szabályozni a vízszintet). Persze Kornél, aki szakértőnek számított akkoriban (azt hiszem csak 4 tárgyból bukott meg és egyedül el tudta énekelni az "iminimi szeminimi juvapcsu vaminimi"-t), egyből kontrázott. "De, de! Vegyél csak fel rövidnadrágot, mert be fog pálni a tököd! Látod én is glotgatyóba jöttem!" És bőszen mutogatta az alsóból félig kilógó zacskóját! (Amúgy is klott te nagyon ókosss...) Hű, de nevettem a nagyi elpirosodó arcán. :-) "Ilyet mondani? Jaj nem szabad aranyos oda nyúlni!" :-D
Na szóval az egyszeri ember nyara ilyen volt a 80-as években! A 27 fokos kánikulával! ;-) Pampogtok itt nekem, hogy nincs globális felmelegedés? Tegnap Újpesten hivatalosan is 36 fokot mértek levegő hőmérsékletnek. Az testvérek között is majdnem 10 Celsius fokos hőmérséklet emelkedést jelent, három évtized távlatából.
Igen is tele van az egésszel a púpom ... én nem vagyok mediterrán típus, nem bírom ezt a HőFuck-ot !!!

Szólj hozzá

b+ káni kula hőfakk