2015. jan 16.

diszizSzpartaaaaaa

írta: Сергей
diszizSzpartaaaaaa

vacsora_kicsi.jpg

... amiről az ember hallgat, az külső szemlélő számára úgy tűnhet, mintha nem is lenne... Vagy, ha nem szelektív az emlékezete, akkor úgy véli feladtam, elfogyott a kitartás és hasonló képtelenségeket vizionál (az én kontómra). Hát az már nem! ;-) Aki esetleg nem olvasta a sportmániám előzmény cikkeit, annak kedvéért a lényeget egyetlen barokk körmondattal össze tudom foglalni, íme: Büntetlenül nem lehet 16+ évig ülőmunkát végezni, nulla mozgással! Ez súlyos fizikai és szellemi leépülést okoz! Ezt az utat (gy.k. punnyadás), elmozdult csigolyák, becsípődött, begyulladt ülőidegek, mozgáskoordinációs zavarok, leépült izomzat, fizikai fájdalom és rengeteg szomatikus tünet kíséri... Harmincas éveim közepére ez az állapot már nem volt tovább tartható, itt a pont, kész, ennyi. A célt egyértelműen meg lehet határozni, ennél egyértelműbb, világosabb szituáció nem is kell... Nekem vagy kicsengettek, vagy célom még egy kicsit élni? Igen célom! Méghozzá emberhez méltó fizikai és mentális állapotban! Mentőövként elkezdtem edzeni... Először heti háromszor két órában vegyes harcművészetet (ez saját testsúlyos edzésnek minősül). Hát, ebbe így 30+-osan hirtelen belevágni nagyon, de nagyon sok (sokk) volt... Az első fél évben vért izzadtam és majd kiköptem a tüdőmet... illetőleg tulajdonképpen ki is köptem (köhögtem magamnak egy másik, az előzőnél jóval nagyobb tüdőt) és minden fizikai panaszon felerősödött. Ahogy az ízületek elkezdtek a helyükre erőltetődni... Fájdalom, izommerevség, izomláz, még több fájdalom és literekben mérhető arcon lefolyó verejtékbe került... Aztán amikor végre én is előkerültem valahonnan (az izmaim, az inaim, az ízületeim, a gerincoszlopom, az idegeim, a keringésem egyszer csak előkerült, ez a második születésnapom) akkor (lásd meg a logikát) elkezdtem egy másik MMA (buzi angol szó Mixed Martial Arts-ból) stílust is művelni, de párhuzamosan az előzővel. Az heti öt alkalom és több mint kilenc óra edzés egy héten? Igen annyi... Tavaly tavasszal és nyáron, amikor formában voltam, volt az heti hat, illetve heti hét edzésnap is!  Voltál már lázas a fizikai kimerültségtől? Aha, hát akkor feküdj le és aludd ki magad! Felpörgött aggyal nem megy, de fizikailag elfáradva igen! Bizony sokszor már a belemet húzom (mint pl. ma) annyira kivagyok fizikailag. De az érzés, amit edzés közben és azt követően érzek az leírhatatlan. Ősszel volt egy mandulagyulladásom, ez az egy hét kényszerpihenő eléggé visszavetett, azóta sem jött vissza a tavaly nyár eleji formám. Igaz nem is pörögtem rá az erőnléti) edzésre (a technikaira annál inkább), mert mindent pár évvel ezelőtti önmagamhoz mérek és nem vagyok magammal türelmetlen. Viszont pont az az egy hét pihenő mutatta meg számomra, hogy a megkezdett útról már nincs hova letérnem... Egy hét pihenő elegendő volt arra, hogy ugyan finoman (porcukrozva), de újra érezni kezdjem az ülőmunka "pozitív" hatásait. Szóval egyszerűen nincs más út... A károgók kedvéért egy fontos tapasztalat. Igen, ez tényleg nagyon sok edzés és igen, tényleg fáj (hol a térdem, hol a vállam, hol ez, hol az), de a végeredmény szempontjából mindegy! ;-) Tudni illik végül úgy is mindenünk tönkre megy! Mert elrepül felette az idő vasfoga! Ha állásában megy tönkre, az sokkal fájdalmasabb nekem (ha az orvos is kínoz, akkor meg pláne az), mintha a sport miatt megy (menne) tönkre. Két és fél év tapasztalata után azt tudom mondani, hogy minél többet használom ezt a középkorú testet, annál jobb lesz. Tehát a károgók teóriája a túlzott sport káros hatásáról megdőlni látszik. A kézenállásban elvégzett fekvőtámaszok és az egylábas guggolások számából egyértelműen kitűnik, hogy igazam van. Nincs fájó váll, vagy térd. Csak jelzi, hogy nem oké és meg szeretne erősödni. ;-)
Elég a szócséplésből... szóval néha nekem is ennem kell (nem is keveset valahol 2000 - 3000 közötti kalóriát naponta) :-D
A képen egy teljesen átlagos vacsorám látható, ami önmagáért beszél, de azért lefordítom, hogy mint látunk
(illetve azt is amit nem látunk):
- felszelt megsózott paradicsom
- két szelet trappista sajt (kb. 15 deka)
- héjában krumpli (mikrohullámú sütőben 5 perc alatt kész)
- fűszerezett csirkemell filé minimális repceolajban kisütve (kb. 30 deka, egy étkezésre azért elég)
- csipkebogyótea a rosszkedvű bögrében (ami persze nem tea, mert azt nem bírom, hanem csipkebogyó forrázva)
- 500mg folyékony magnézium vízzel felöntve (nem pezsgőtabletta, mert oxalát alapú vesekövet okozhat)
- 1db multivitamin tabletta
Aki szerint ez nem finom, az egyrészt még nem kóstolta, hogy mennyire ízletes, másrészt nem volt még igazán éhes! ;-)
Szóval diszizSzpartaaaaaa !!!!! Továbbra is heti öt edzés és ilyen kaja! :-) Az egyik ismerősöm múltkor meggyanúsított azzal, hogy biztos csak arcra szálkásítok. Hát ja, nem is hasra fogok vazze! A kockahas a világ legtermészetellenesebb dolga, harminc fölött (negyvenhez közeledve) pláne képtelenség és nem is egészséges annyira alacsonyan tartani a testzsír százalékot, hogy egyáltalán ne legyen az emberen hosszú távú raktár...

Szólj hozzá

gasztro gyurma MMA