2014. jún 07.

ARC 2014

írta: Сергей
ARC 2014

... ezt is Szegeden sikerült realizálni. Villamossal történő bóklászás közben megláttam az ARC 2014 plakátjait a Tuskó parkolóban. Nem is kellett több, uzsgyi odapenderültem és megnéztem a kiállítást... Volt több olyan év is, amikor kimaradt, de általában elmegyek rá. Közös jellemzője ezeknek a rendezvényeknek, hogy minden esetben és kivétel nélkül sírva röhögök a kiállított darabokon. :-) Ez ilyen agyar kispolgári sikk, amikor a kreatívok energiájának kilencven százaléka arra megy el, hogy az őket érő hülyeséget valami úton módon ép ésszel feldolgozzák. Ez a kiállítás is egy ilyen szelep, mint a Szaffiból ismert Feuersteinnak a fején ama csap. Ha frusztrált volt megnyitották és kijött a gőz. Phááááá kisaranyom pháááááá... Mondjuk speciel nekem a pöcörőm (hancúrléc, bájdorong, stb.) van tele az egésszel! Nagyon hiányzik a rendszerváltáskor elmaradt társadalmi katarzis. Tudod amikor a sok köcshög hülyeségből kifolyólag seggbetetoválja egymást mindenféle eszközzel és ettől megnyugszanak. Ugye? Ami minden környező országban meg volt (Romániában, Jugoszlávia volt tagállamaiban), vagy éppen most zajlik (Ukrajnában). Na mindegy szar...
Szóval ott tartottam, hogy a Tuskó parkolóban közelebb jött a cvikkeres biztonsági őr, mert ő ilyen állat módon röhögni embert még nem hallott. Ahogy a testalkatát elnéztem, túl nagy biztonságot nem nyújtott a teste a környezetére nézve (az ellen nem véd, de még tőlem se). Na persze nem az a bunkó Pest megyei lótartozékjancsi volt, hanem egy teljesen nyugodt vidéki fószer. Szóval kicsit mosolyogva, de inkább elhűlve nézte, hogy egy egy plakáton sírva visítok a röhögéstől. Majd megkönnyebbült, amikor távoztam. Na persze a telefonomon elfogyott a hely, úgyhogy csak pár képet lőttem. Ezekhez nem kell kommentár, gyönyörűen tükrözik azt amit egyszer RatyatyaKosuthdíjTerrorházaKözszignálTruttutúKákos is megénekelt! "Az ARCokat nézem, Hogy különbözni melyik mer" Igen b+ , abszolút merek különbözni, meg gondolkodni (milyen furcsa, hogy az egyben és szükségszerűen a másképp gondolkodást is jelenti) és ahogy nézem mások is merik (Mari vagy nem Mari?)! Meg mélységesen megvetni mint ezt az izét, a "zenészt" és mint embert... Sőt... Hiába fenyeget (Etel, fenyegEtel?), még félelmet sem kelt bennem, nincs hozzá megfelelő eszköze (ahhoz mikrofon helyett Ak kéne)...
Na tehát az első képen mindjárt az "Alien körbehordozása" című szociohorror műalkotás tekinthető meg. Amint a fellelkesült polgárok, az Alien királynő tojócsövét igazgatják be egy önkéntes rektumába. Hallod... a fájdalom bájdorongjáért rá nem jöttem volna, hogy ez mit ábrázol??! Utána kellett olvasnom. Megtudhattam, de nem okozott katarzist... Az ott kérem a "forradalom halott pillangója" amit körbehordoznak a testükkel...
Mindegy... a többi képen tényleg ARC van... :-D

Szólj hozzá

b+ Szeged ájhétbjúdifúpípá ARC2014